Instellingen

Het is mogelijk om bepaalde onderdelen van de overzichten te verbergen voor de medewerkers. Dit kan handig zijn wanneer u met de voorbereiding van een bepaalde periode bezig bent en niet wilt dat medewerkers – onnodig – gaan reageren op data die nog niet op orde zijn.

Bijvoorbeeld:

U bent bezig met de voorbereiding van het onderwijs in periode 3. De planning en taaktoewijzing m.b.t. het niet-onderwijs is al klaar. Het is mogelijk om de onderwijsgegevens in periode 3 tijdelijk niet te laten zien (maar de rest van de data wel). De taakinzet in de andere perioden is wel volledig zichtbaar.

Klik op INSTELLINGEN in het tabblad ‘managementinformatie’.

U kunt nu voor elk van de perioden 1 t/m 4 aangeven wat u wel en wat u niet wilt laten zien aan de medewerker door op ‘aan‘ te klikken.

Het effect op de verschillende overzichten

Bij Overzicht medewerker

  • Uitgebreid totaaloverzicht op uit: alleen de aanstellingsomvang zichtbaar, daadwerkelijke inzet verborgen.
  • Tabel ‘aanstellingsaftrek’, ‘onderwijs’, ‘niet-onderwijs’ en ‘generieke aftrek’ op uit: betreffende tabel verborgen.
  • ‘met dbu’ op uit: tabel zichtbaar alleen zonder de daaraan gekoppelde uren.

Bij Overzicht Onderwijs resp. Overzicht Niet-onderwijs

  • Tabel ‘onderwijs’, ‘niet-onderwijs’ op uit: melding ‘tijdelijk geen info aanwezig’.
  • ‘met dbu’ op uit: tabel zichtbaar alleen zonder de daaraan gekoppelde uren.